TOP
Logo Kystskogbruket

Lenker til fylkeskommunene:

Fylkesmannen
Du er her: Forside/Nyheter/Satser på kommunikasjon

Satser på kommunikasjon

Skognæringa Kyst har utarbeidet utviklingsstrategi og kommunikasjonsplan, denne ble sendt ut på høring til de fylkesvise forumene i forrige uke. I arbeidet har vi hentet inn bistand fra Morten Stene, kommunikasjonsrådgiver i Trøndelag Forskning og Utvikling.

Denne nyheten ble publisert av: Torgunn Sollid Publisert dato: 11.02.2014

Kystskogbruket har stort potensial for økt verdiskaping i hele verdikjeden. Kortreist skog gir bedre økonomi og skogen er en fornybar ressurs. Dette er kjernebudskapet i utviklingsstretegien til Skognæringa Kyst.  Men hvordan spre det glade budskap?

For å hjelp til å svare dette spørsmålet, har vi søkt til ekspertise temaet. Morten Stene i Trøndelag Forskning og Utvikling har lang erfaring fra kommunikasjonsarbeid, med markedsføring som ett av sine fagoråder.

Kommunikasjonsplanen klargjør hvorfor det er viktig å arbeide aktivt med kommunikasjonsarbeidet, og skisserer hvordan vi skal kommunisere kjernebudskapet til målgruppene.

- Internett er et arbeidsverktøy, sa forsker Morten Stene, Trøndelag Forskning og Utvikling, da han la fram et utkast til kommunikasjonsstrategi for Skognæring Kyst deres styremøte i Bergen. Digitale medier gir spennende muligheter for målrettet dialog med et stort antall personer og virksomhet. Men brukere finne nettstedet, og finne det nyttig.

Trøndelag Fortskning og Utvikling har omtalt Stene sitt arbeid med Utviklingsstrategi og kommunikasjonsplan hjemmesida si, se saken her.