Satser på kommunikasjon
Skognæringa Kyst har utarbeidet utviklingsstrategi og kommunikasjonsplan, denne ble sendt ut på høring til de fylkesvise forumene i forrige uke. I arbeidet har vi hentet inn bistand fra Morten Stene, kommunikasjonsrådgiver i Trøndelag Forskning og Utvikling.
Denne nyheten ble publisert av: Torgunn Sollid Publisert dato: 11.02.2014
Kystskogbruket har stort potensial for økt verdiskaping i hele verdikjeden. Kortreist skog gir bedre økonomi og skogen er en fornybar ressurs. Dette er kjernebudskapet i utviklingsstretegien til Skognæringa Kyst. Men hvordan spre det glade budskap?
For å få få hjelp til å svare på dette spørsmålet, har vi søkt til ekspertise på temaet. Morten Stene i Trøndelag Forskning og Utvikling har lang erfaring fra kommunikasjonsarbeid, med markedsføring som ett av sine fagoråder.
Kommunikasjonsplanen klargjør hvorfor det er viktig å arbeide aktivt med kommunikasjonsarbeidet, og skisserer hvordan vi skal kommunisere kjernebudskapet til målgruppene. - Internett er et arbeidsverktøy, sa forsker Morten Stene, Trøndelag Forskning og Utvikling, da han la fram et utkast til kommunikasjonsstrategi for Skognæring Kyst på deres styremøte i Bergen. Digitale medier gir spennende muligheter for målrettet dialog med et stort antall personer og virksomhet. Men brukere må finne nettstedet, og finne det nyttig. |
![]() |
Trøndelag Fortskning og Utvikling har omtalt Stene sitt arbeid med Utviklingsstrategi og kommunikasjonsplan på hjemmesida si, se saken her.